دومین یادواره شهدای منطقه مدهنی خرم آباد با نام قریه پرشقایق
دومین يادواره شهدای منطقه مدهنی خرم‌آبادروز18خرداد91باحضورمحسن رضایی ، سردارنقدي رییس سازمان بسیج مستعضعفین کشور ، دهمرده استاندار لرستان و ساير مقامات استاني در روستای صاحب‌الزمان برگزار شد.
اين روستا 79شهيد و بيش از 300جانباز تقديم انقلاب کرده است.

ابتدا سردار مؤيدي به عنوان مسئول برگزاري مراسم ضمن سخناني در تقدي مقام شهدا از همه کساني که در اين مراسم شرکت کرده بودند تشکر و قدر داني کرد.

 

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در سالهای آینده این یادواره را در مقیاس بزرگتر و در سطح ملی برگزار کنیم، یادآور شد: به لحاظ توانمنیهای این روستا و قابلیتهای آن می توانیم در آینده یادواره های دیگری را برای این روستا و سایر روستاهای استان برگزار کنیم.

مسئول ستاد برگزاری دومین یادواره شهدای منطقه مدهنی استان لرستان با تاکید بر اینکه این روستا 79 شهید و بیش از 300 جانباز را در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است، افزود: در این روستا زنانی بوده اند که به لحاظ عشقی که به وطن داشته اند تا خط مقدم هم رفته اند و علیه صدامیان مبارزه کرده اند.

سردار مویدی تصریح کرد: این روستا در قبل، حین و بعد از انقلاب نقش برجسته ای را ایفا کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی تلاشها و فداکاریهای مردم این روستا در دوران انقلاب و دفاع مقدس افزود: شاید در کشور روستایی با این قابلیتها، ایثارگریها و نقش آفرینی هایی که در انقلاب و تحقق آرمانهای آن داشته وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روستای صاحب الزمان در دوران دفاع مقدس گروهان به منطقه اعزام کرده است، اظهار داشت: انرژی نهفته ای در این روستا وجود دارد که سرآمد همه روستاها است.

مسئول ستاد برگزاری دومین یادواره شهدای منطقه مدهنی استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روستای صاحب الزمان پایگاه ولایت مداری و ولایت پذیری است، ادامه داد: شهدای این روستا بیش ازهمه چیز به مسئله حفظ ارزشهای انقلاب و ولایتمداری تاکید داشته اند.

سردار مویدی با اشاره به اینکه در دستور کار داریم که در پایان یادواره یک کتاب توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور چاپ شود، اظهار داشت: همچنین همه خاطرات، تصاویر و تمثالهای شهدای این روستا جمع آوری شده و بنیاد شهید نیز قولهایی در رابطه با ایجاد تغییرات اساسی در مقبره این شهدا داده است.

وی همچنین با بیان اینکه هنوز یک درصد چیزهایی که شهدا برای ما گذاشته اند شناسایی و معرفی نشده است، گفت: امروز ما در جنگ نرم هستیم و نیاز اولیه کشور ما در برابر آن راهکارهای فرهنگی است.

مسئول ستاد برگزاری دومین یادواره شهدای منطقه مدهنی استان لرستان با تاکید بر اینکه امروز وظیفه ما این است که عملکرد این روستا را برجسته و به جوانان معرفی کنیم، اظهار امیدواری کرد که ظرفیتها و پتانسیلهای این روستا معرفی و به همه ارائه شود.

 

سردار محمدرضا نقدی در دومین یادواره شهدای روستای صاحب‌الزمان خرم‌آباد با ذکر نام برخی از سرداران و پاسداران شهید ایل پاپی و روستای صاحب‌الزمان گفت: عزت و سلامت امروز ایران اسلامی مدیون رشادت همین سرداران و پاسداران شهید است.

سردارنقدی خاطرنشان کرد: شهدایی که حرف آخر را زده‌اند و حجت را بر ما و همه بشریت تمام کرده‌اند باید امروز قدردان این شهدا باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: این قومی که این شهدای بزرگ را در دامن خود پروریده نامی در عرش دارد.

وی افزود:‌این قوم در 15 خرداد 42 راه خود را از ظلم و استکبار جدا کرده و به عنوان پیشروان در پذیرش انقلاب اسلامی با امام بیعت کرده‌اند. این قوم از همان سال 42 تا عملیات مرصاد و تا به امروز یک قدم از هدف خود پا پس نگذاشته و هم‌چنان در میدان مبارزه و رزم پیشتاز و پیشرو بوده است.

نقدی با اشاره به تحولات اخیر جامعه جهانی افزود: حزب‌الله لبنان و حماس همان دست‌آموخته‌های این شهدای ما هستند که به خوبی دارند امروز درس پس می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌در ادامه با بیان اینکه راه شهدا را باید با تمام قوت و قدرت ادامه دهیم گفت: دشمن امروز ارزش‌های انقلاب اسلامی و شهدا را شناخته و به همین خاطر با راه‌اندازی ماهواره‌ها، شبکه‌های فساد، مواد مخدر و ... می‌خواهد به جوانان ما ضربه بزند زیرا این دشمن می‌داند که در جبهه‌های جنگ نتوانسته در مقابل عظمت این جوانان بایستد.

درادامه این یادواره محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای منطقه مدهنی با بیان این که هدف از این انقلاب این بوده است که ملت ایران الگوی تمام ملت های جهان شود و ملت ها و کشورهای دیگر ایران اسلامی را از نظر سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، علمی و فناوری الگوی خود قرار دهند، افزود: نباید اجازه دهیم یک سري مسائل پیش پا افتاد مثل گرانی، بیکاری، فقر و فساد شیرینی انقلاب رابه کام مردم تلخ کند.

وي با بیان این که مشکلاتی مثل فقر، گرانی، بیکاری و فساد که امروز جامعه ما به آن گرفتار است مسائلی نيست که نتوانیم از عهده حل آن برآییم و از آن عبور کنیم، ادامه داد: ما باید عزم خود را جزم کرده و این قبیل مسائل پیش پا افتاده را حل و خود را برای پرچمداری امام عصر(عج) آماده کنیم .

سردار رضایی با یادآوری اینکه شهدای ما جان خود را فدا کردند تا انقلاب اسلامی ایران در جهان الگو باشد، تصریح کرد: کشور ما در بعضی شاخص ها بسیار جلو است اما هنوز در برخی شاخص های دیگر عقب هستیم که باید تلاش کنیم از نظر شاخص هایی مثل اقتصاد، تجارت، اشتغال، تولید، کشاورزی و صنعت نیز در جهان الگو شویم

درادامه استاندارلرستان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران در تمام ابعاد به‌عنوان الگويی موفق بوده و اين موفقيت مرهون رشادت‌ها و مقاومت و اخلاص شهدا در دفاع از كشور و اطاعت مردم از رهنمودهای ولايت فقيه است.

وی با اشاره به استقبال مردم استان لرستان از كاروان‌های شهدای گمنام افزود: مردم استان لرستان با استقبال بی نظير از كاروان‌های شهدا حماسه‌ای ديگر خلق كردند.

دهمرده ضمن تقدير و تشكر از مردم روستای صاحب‌الزمان، گفت: اميدواريم با كارهاي عمرانی برای مردم اين روستا شرمنده مردم اين روستا و شهدای اين روستا نشويم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سجاد
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پخش زنده حرمين
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 481
بازدید کل : 54373
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1